2010-07-31

Kämpar på och fasar för halsflussen

Det verkar som halsflussen har smugit in i vårt hus. Lillan är febrig och supersvullen i halsen. Hon kan inte behålla något hon äter och bara ligger och halvsover i sin säng. Kanske är det inte halsfluss utan en vanlig förkylning men jag känner igen symptomen och dessutom är det många häromkring som har/har haft det nu. Jag hade ofta halsfluss när jag var yngre och fick till slut ta bort halsmandlarna för att jag hade sådana problem med det. Synd om min lilla plutta är det i alla fall. Jag hoppas att hon repar sig snart. Ingen höjdare att må så dåligt inför sista semesterveckan. Hoppas att ingen annan i familjen blir smittad.

Tog min vanliga morgonpromenad idag och det var som hela jag var i otakt på något vis. Svårt att förklara. Var helt slut när jag kom hem (fick i och för sig jobba i motvind större delen av sträckan) och nu har jag ont i benmusklerna. Hoppas verkligen inte att jag har fått basiluskerna i kroppen. Vill inte bli sjuk nu!!

Har precis ätit en god regnbågslax, tillagad i ugn, med lite färskpotatis och romsås gjord på lättcremefraiche och lite grönsaker till. Knappt 500 kcal. Så gott så!!

Nu ska jag ta o gosa med lillan i soffan en stund. Titta på någon härlig barnfilm kanske.
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: