2010-07-16

Första dagen

Dagen då jag bestämt mig för att börja. Att sätta igång på allvar.

Har precis varit ute och gått en runda som jag gissar är ca 3-4 km. För att ha varit helt otränad ett bra tag är det där jag får börja och sedan öka successivt.
Tanken är att jag ska går den här rundan varje morgon när jag vaknat.

Det var otroligt skönt att komma ut och röra på sig. Känna pulsen slå och svetten rinna. Varför är det så svårt att få ändan ur, när det faktiskt är så himla skönt när man väl gör det?

Innan jag varvar ner ordentligt för kvällen blir det också ett gäng situps!

Mitt första delmål (min första utmaning) är -10 kg till semesterns slut. Alltså på 3 veckor och 3 dagar.
Vet att det kan låta mycket men jag vill pressa mig. Jag blir inte ledsen om jag inte når dit, huvudsaken är att jag går ner i vikt och får en bättre kondition! Kroppen får bestämma takten.

<a href="http://www.bloglovin.com/blog/1497180/viktpressaren?claim=g8qcuqcjgpa">Följ min blogg med bloglovin</a>
Postat i Träning | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: