2010-07-18

Dag 3 summering

Det gick bra med grillningen med svärföräldrarna. Tog lagom portion, valde bort riset mot salladen, valde cola light i stället för öl och tog endast en liten klick tsatsiki. Det blev dock en gin och tonic, vilket jag kunde unna mig då jag haft lågt kaloriintag under dagen.

Så här såg dagen ut:

morgonpromenad i rask takt ca 40 min
frukost: gröt, ägg o kaffe
mellanmål: en mix av banan och melon med kaffe till
lunch: ugnsbakad torsk med örtsås, sparris och grönsallad
mellanmål: en knäckemacka med 1 ostskiva och skivad gurka. kaffe till.
middag: En välkomstdrink (gin o tonic) samt 2 köttgrillspett med sallad och tsatsiki.

Beräknat intag idag: 1600 kcal.

Hur vet jag hur många kalorier jag stoppar i mig?
Jag väger i princip allt och använder mig av
www.viktklubb.se där jag smidigt kan räkna fram kalorierna.
Där kan man också få fram en chablonsiffra på hur många kalorier man förbränt vid träning. Enligt viktklubb går det bra att äta för de kalorierna om man är hungrig. Jag försöker att INTE hamna i den fällan, det är lätt att lura sig själv. Men självklart är det så att man kan äta mer om man förbrukat mer. Vissa dagar kan detta behövas. De flesta inte.

Resten av veckan är vi till och från på resande fot. Det är lite "scary" eftersom jag inte kan veta exakt vad jag stoppar i mig, men det blir en utmaning att försöka mäta med ögat SAMT att beställa mat med hjärnan och inte magen...!

Droppar in igen när jag har möjlighet!

Ha det fint så länge!
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: