2010-07-17

Dag 2

Började morgonen med en underbar promenad i vår fina natur. Ca 45 min powerwalkande blev det.
Testade vågen också och 8 hg har runnit ur mig sedan i går. Vätska, kan jag lova, för jag kände mig riktigt svullen runt anklar och fingrar igår.

Efter promenaden blev det gröt och ägg, och en kopp kaffe, och en massa vatten. Frukosten hamnade på totalt 350 kcal. Jag behöver en ordentlig frukost för att inte falla i fällan resten av dagen. Min tanke är att äta ca 1500-1700 kcal om dagen.

www.viktklubb.se är en sida som jag varit medlem i ett tag och jag började kika lite på det igen. Det är ett bra verktyg för att hålla koll på sina kalorier, och jag får säga att de underlättat sökning av livsmedel och recept sedan sist jag var inne. Rekommenderas!

Snart är det fikadags för familjen, så jag tänkte snabbvärma lite päron i micron till mitt kaffe. Är tyvärr stenfruktsallergiker, men värmer jag en stund i micron så kan jag äta det. Tål i alla fall citrusfrukter, banan och en del exotiska frukter som tur är. Jordnötter och cashewnötter funkar också finfint.

Det roliga med att jag har tagit mig i kragen är att även sambon blivit sporrad, han är i skrivandets stund ute i regnet och SPRINGER!

Klistrar in en tickerfactorybild på mitt mål!


Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: