2010-08-10

Kvarg och träning

Kvarg is da shit!
Jag har inte varit så förtjust i kesella/kvarg, tycker det är lite strävt i smaken. Men har testat det till frukost nu ett par dagar med en liten klick jordgubbssylt i. Vilken skillnad. Bara yttepytte sötma gör kesellan kanongod, och så blir man mätt på det också, samt att det innehåller en hel del protein.

Någon som vet om det finns att köpa större förpackningar med kvarg än kesella? Funderar på om inte Willys t ex borde ha det?

Träningen har inte gått något vidare sen jag började jobba i går. Jobbet tar all kraft, vi är fortfarande 2 man kort och har upp över öronen att göra. Det är stressigt i normala fall när vi är fulltaliga. Trist med så mkt stress. Men så är det. Gillar mitt jobb ändå. Men önskar att jag hade lite tid o ork att träna också...

Det blir nog lättare när en av kollegorna kommer tillbaka nästa vecka. Då kan jag kanske unna mig att komma nån kvart senare på morgonen eller ta en kvart längre lunch... Jag försöker kompensera att jag inte tränar med att äta ett par hundra kalorier mindre om dagen, vilket fungerar fint. Blir mätt och står mig bra på 1200-1300 kalorier om jag bara väljer bra mat. Inte något jag tänker göra i längden men...

Dags att mysa lite med familjen igen! Får väl se om lillan vill somna i kväll. I går tog det över en timme innan hon kom till ro. Det är inte lätt för de små att börja förskolan efter semestern heller!

Postat i Träning | Comment (6) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Malin

Tack för tipset angående kvargen! Jag tycker inte alls om kvarg/kesella och det finns inte så många bra laktosfria alternativ. Men jag ska prova ditt tips nån dag.



Jag tror att det finns större förpackningar med kvarg att köpa på Lidl.

2010-08-10 (20:38:18) www http://halsanframforallt.wordpress.com

Postat av: Malin

Kesella kanske vore något för mig då, jag tycker att min frukost blir så himla kolhydratrik hur jag än gör :P Är uppvuxen med att äta fil och müsli eller gröt och macka, så du hör ju hur det blir ;) Ska testa med lite sylt eller frukt i då, för jag tycker ungefär likadant om smaken..



Tack för peppen! Jag håller med, man kan ju inte avslöja allt :)



Stor kram!

2010-08-10 (20:44:24) www http://mejline.blogg.se/

Postat av: angelica

tänk om man fick motivationen att hålla i träningen när man börjat så man kan gå ner lite.. men jättesvårt =/ underbar blogg du har förresten! :)

2010-08-10 (21:30:27) www http://aangeeliica.blogg.se/

Postat av: Tweety

Kesella som är så gott! Har själv gått ner från 117 till 82 på 5 månader men har en del kilo kvar/Tweety

2010-08-10 (21:57:18) www http://www.tweety76.se

Postat av: Malin

Kom på en fråga till, haha :) Hur mycket kesella äter du till frukost? Alltid svårt att veta hur mycket som behövs när man provar att äta nya saker..

2010-08-11 (14:27:51) www http://mejline.blogg.se/

Postat av: Gabriella

Kvarg finns på Lidl 500gram för 12kr :) Brukar blanda ut det med lite funlight (wildberrys) så smakar den som dem där färdiga "barnyoghurtarna" =)

2010-08-11 (17:44:21) www http://fetmatillfitness.wordpress.com


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: