2010-08-14

Kräftkväll

I kväll har vi ätit kräftor, vad gott det är! :) Och inte behöver man tänka på kalorierna så mycket heller då de är så kalorisnåla (3 kcal per kräfta). Det blev en grov baguette och lite hemmagjord aioli gjord på lättcremefraiche till.

Vi har varit i väg på lite vandring på eftermiddagen med familjen! Och upp i ett högt utkikstorn kom vi också. Många många trappor upp. Kändes bra för både ben och "blodpump". I morgon tänkte jag ta en lång morgonrunda och pressa mig lite hårdare. Förmodligen kör jag även pilatespasset igen på kvällen, det som jag tipsade er om häromdagen!

Ha en hääärlig lördagkväll!

Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Cinderella

Om jag hade någon att äta kräftor med... Familjen är helt ointresserad. Låt vara att jag själv ledsnar på att skala efter en 4-5 stycken, men det är mysigt med allt runt omkring.



Pilatespasset du skrev om, gör du det på en hälsoklubb? Stäler Pilates krav på smidighet, styrka? Jag har aldrig testat med min klubb har pass. :)

2010-08-14 (21:27:03) www http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Postat av: Malin

Gott det låter med kräfta!



Men 3 kalorier per kräfta låter väldigt lite. Kan det verkligen stämma? Hittade denna kaloritabell och

http://www.kaloritabell.com/kaloritabell_a_till_o.html#K och där står det att kräfta innehåller 69 kalorier/100 gram men då vet jag inte hur mycket en kräfta väger.

2010-08-15 (07:55:19) www http://halsanframforallt.wordpress.com


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: