2010-08-08

I morgon börjar allvaret

Då är det dags att börja jobba igen efter semestern. (Det är också viktdag i morgon!)
Det är nu jag får sätta mig själv på prov. Att hålla i med kosten och träningen samtidigt som jag ska sköta ett heltidsjobb, umgås med familjen etc.

Jag funderar fram och tillbaka på vilken tid på dagen jag ska lägga min träning.  På morgon, lunch eller kväll. Pratar med sambon fram och tillbaka. Jag gillar personligen att träna på morgonen. Det är skönt att inte ha det framför sig. Efter jobbet vill jag gärna umgås med familjen. Lunchen är också helt ok.. Ja, vi får väl se vilket upplägg det blir i långa loppet.

Jag har faktiskt en pilatesboll på jobbet, modell större, som jag brukar sitta på ibland när jag jobbar vid datorn. Den ska åka fram allt oftare nu. Kanonbra för muskelaturen kring mage och rygg och gör underverk för hållning och onda kontorsryggar. Lite core på arbetstid ;)

Just nu är jag lite irriterad över det stora skavsår jag fick på höger häl i går. Är så taggad och vill gå ut o gå min runda nu på förmiddagen men det sticker som sjutton om jag tar på mig ett par träningsskor. I värsta fall får jag gå i mina sandaler...! Varför inte cykla ett par mil i stället. Vi får se vad det blir!

Jag vill förresten tacka för era gulliga kommentarer! You rock!! :)

Nu är det dags för lite frulle! Gissa vad. Japp, ägg, gröt, juice och kaffe :)

kram på er!!
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Benita

Själv har jag en vecka kvar av min ledighet. Sen börjas plugget igen.



Lycka till imorgon!

2010-08-08 (13:27:11) www http://itsallabouttakingcontrol.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: