2010-08-04

Dagens intag...

...hamnade runt 1500 kcal och träningskalorierna (alltså det jag förbrukat vid träning) på ca 500 kcal.

Så här såg min dag ut:

09.00 - vaknade, drog på mig träningskläderna och gick ut på en powerwalk.
10.00 - frukost: en halv banan, 1 portion gröt, 1 dl juice och kaffe
13.00 - lunch: ugnsstekt kyckling (150 gram), jasmineris (90 gram) och en sallad på bladspenat och vattenmelon
15.00 - tog med familjen ut på långpromenad till elljusspåret. Passade på att testa på att "stenåldersträna" lite (stocklyftning mm) medans sambon gungade gungbräda med barnen.
16.00 - åter hemma. Kaffe och 100 g glass (200kcal) SMASKENS!
19.00 - kvällsmat: ett ägg, 1 portion gröt, 1 dl juice

Gungbrädan fick också ta mig i besittning. Sambon på ena sidan och jag på den andra. Han flög upp i luften så klart och jag for ner i backen. Haha... Men vi sa att hit ska vi gå och gunga emellanåt och se förändringen. Jag ser fram emot att få flyga upp i luften och se honom åka ner i backen! :) Han väger strax över 80 kg så jag har...si så där 17 kg kvar. Men det är ju definitivt ett bra mål eller hur!!


Jag till vänster o sambon till höger. Ser fram emot det motsatta!! :)


I morgon drar vi mot Stockholm ett par dagar, bl a ett stopp på Skansen. Ser fram emot långa promenader! Därför kanske ni inte hör från mig förrän på fredag igen. Dock funderar jag på att få med mig laptopen till hotellet och då kan det ju kanske bli något inlägg.
Fredagens största hot: HOTELLFRUKOSTEN.... Gaaah! Hur ska jag hålla mig på mattan där? Jag älskar frukost. Särskilt hotellfrukost...

Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Malin

Bra jobbat :) Hur många kcal brukar din vanliga powerwalk ligga på? Och hur länge går du i så fall? :) Har städat massa ikväll och upptäckte att det minsann bränner en hel del kcal när jag skrev in det på viktpelj iaf :)

2010-08-04 (22:32:05) www http://mejline.blogg.se/

Postat av: Bjornis

Hehe, det är SÅ maken tar reda på vad man väger alltoså. Jag och maken väger nästan på grammet lika mkt men det vet inte han. Haha. Vi ska nog inte gunga gungbräda! ;-)

2010-08-05 (19:56:04)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: