2010-08-07

Att våga visa sig

När jag går in på en blogg tycker jag alltid att det är trevligt att mötas av ett ansikte bakom bloggen. Vem som skriver. Det gör ofta att jag kanske återkommer.

En bloggare med bild som skriver personligt och ärligt, den har oftast något att vara stolt över. Den skäms inte för sig själv.

Ändå har jag så svårt för just detta. Jag avslöjar min innersta hemlighet för er. Min vikt och min kamp. Jag skriver om mina missfall. Om varför jag ätit mig upp till min "matchvikt". Att helt naket då visa mig är svårt. Visa vem jag är. Tänk om någon jag känner ser att det där är jag på bilden. "103 kg, haha.. Jisses! Kolla här! Här är ju hon på jobbet! Vilken tjockis!" Jag hoppas ni har överseende med att jag är lite hemlig. Ni får en liten del av mig här...

Postat i foton | Comment (4) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anna

Tack så mycket för din kommentar, din blogg är ju också jättefin! Jag gillar färgerna och blomman där uppe i headern. :)



Jag vet precis hur du menar det här med att våga visa sig. Det tog ett tag innan jag vågade göra mig "offentlig" också på bloggen. Jag tänkte då att vikten är bara en siffra, oavsett vad siffrorna visar så ser ju människorna runt omkring mig det dom ser ändå. Jag är Anna och jag ser ut som jag gör oavsett vad vågen säger. Men det är en punkt man måste komma till själv när man är redo tror jag. Jag tycker det är ett bra steg på vägen att man vågar dela med sig av sina hemligheter, även om man är anonym. :)



Kram!

2010-08-07 (21:44:57) www http://kanjagblismal.blogg.se/

Postat av: Nenny

Så där kände jag också när jag först började blogga för ca 4 år sen. Jag var alltid bakom kameran aldrig framför. "Tänk om nån såg mig". Hemska tanke.



Men efter att ha bloggat ett tag började jag lägga upp lite bilder och sen blev det mer och mer. Tack vare bloggen så står jag nu istället framför kameran och visar upp mig. (trots misslyckanden och 30 kilos övervikt) Jag har blivit modigare.



Med detta vill jag ha sagt att du självklart själv väljer hur du vill visa upp dig. Men att "hemligheten" kanske släpper lite så småningom. Det växer liksom fram naturligt genom att man skriver så mycket om sig själv.

Men som sagt. Det är din blogg och du får vara precis så hemlig du bara vill.

Kram kram

2010-08-08 (06:06:08) www http://nennysplace.blogspot.com/

Postat av: Landkrabba

Har precis börjat min viktresa och startat en blogg och känner likadant. Jag har lagt ut bilder på hur jag ser ut men inte bild med ansiktet och inte heller angett mitt namn. Kommer någon bekant in på bloggen så tror jag dock att dom vet vem jag är direkt. När självförtroendet börjar komma tillbaks så tror jag att jag kommer vara mer öppen med vem jag är.

2010-08-17 (21:42:37) www http://landkrabba.blogg.se/

Postat av: Landkrabba

Har precis börjat min viktresa och startat en blogg och känner likadant. Jag har lagt ut bilder på hur jag ser ut men inte bild med ansiktet och inte heller angett mitt namn. Kommer någon bekant in på bloggen så tror jag dock att dom vet vem jag är direkt. När självförtroendet börjar komma tillbaks så tror jag att jag kommer vara mer öppen med vem jag är.

2010-08-17 (21:42:47) www http://landkrabba.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: