2010-08-15

Äppelkäck med Paul Eugene

Hihi... Testade ännu ett pass jag hittade på webben. Ett dance fitnesspass med en Paul Eugene, han verkar vara någon form av träningsmogul i USA. Personligen tyckte jag att han var extremt äppelkäck och hade lite tråkigt pass (förvisso ett nybörjarpass men ändå)... Men jag svettades och körde på i alla fall. Man får verkligen ha självdistans när man tränar hemma, för visst känner man sig döfjantig när man står framför datorn och skuttar. Men för mig funkar det bäst. Har inte tid att passa olika pass på gymmet (som dessutom ligger ett par mil bort).

I vilket fall så gillar jag såna här pass bättre än pilatespasset jag körde häromdagen. Dock gör jag gärna nåt pilatespass i veckan för det tar verkligen på de muskelgrupper som jag vill träna upp.

Vi (okej...sambon!) har ett rum i källaren med styrketräningsgrejjer och en större spegelvägg, så jag håller till där när jag gör pass hemma. Då känns det lite mer okej. Jag tror att det är bra att se sig själv göra olika moves i spegeln också.

Vi har en boxningssäck också som stått och lutat sig mot ett av hörnena i gymrummet de senaste åren. Får se om jag kanske kan få sambon att fästa specialhänget i taket någon gång inom snar framtid så jag kanske kan köra lite kickboxning också. DET är bra träning det och bränner många kalorier! :)

Har du något tips om träningspass (gärna zumba, dance fitness eller liknande) som man kan hitta på webben? Lämna gärna en kommentar i så fall! :)
Postat i Träning | Comment (3) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anonym

Tack! =) Jo, ajvar är rätt gott.. föråt mig dock på den förra året :)



Bra att du tränar hemma och grejar! :) Zumba verkar jättekul.. Nåt jag rekomenderar starkt är nintendo wii + spelet Wii-fit, massa bra träning yoga/kondition/styrketräning/balans. Sen finns det nyare spel med träning som inriktning.. har för mig att Jilian i Biggest Loser är med på nåt spel med :)

2010-08-15 (17:56:23)

Postat av: Anonym

// ina! =)

2010-08-15 (17:56:51) www http://www.metrobloggen.se/euforiah

Postat av: Malin

Ja, visst känner man sig lite fånig :P Men vilken lyx att ha ett sånt rum! Jag får skutta omkring i vardagsrummet jag ;)



Jag hittade body combat när jag sökte på google videos, där fanns det zumba också tror jag. Funderar på att testa zumba någon dag. Jag är också mycket mer för att hoppa och skutta och bli svettig ;)



Body combaten hittar du här, har dock inte testat just den, men det brukar vara bra pass! http://v.ku6.com/show/9uiTDD328KvnSQl3.html

2010-08-15 (18:52:33) www http://mejline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: